Полезная информация
✪✪✪✪✪ Достижения Проекта
Лицензия Creative Commons

Политика конфиденциальности проекта
Хостинг от uCoz

Лучшие статьи проекта

Главная » 2016 » Апрель » 27 » План-конспект урока английского языка по теме «Past Continuous Tense» ★★★★★
План-конспект урока английского языка по теме «Past Continuous Tense» ★★★★★

УДК 374.7
ББК 74.3 

М91

 

В рамках стажировки

"Интенсификация урока английского языка"

Оценка рецензентами:

★★★★

Тип урока: урок формирования новых знаний. фото

 

Цель урока: научить учащихся употреблять в речи прошедшее длительное время.

 

Задачи урока:

 

  • Обучающая: Знакомство с понятием The Past Continuous Tense и его структурой. Активизация употребления Past Continuous Tense в устной и письменной речи. Совершенствование грамматических и фонетических навыков, необходимых для употребления данного времени.
  • Развивающая: Развитие у учащихся умений и навыков сравнения и анализа структуры грамматической формы. Развитие навыков говорения, логики и мышления, языковой догадки.
  • Воспитывающая: Развитие внимания к собеседнику в процессе общения. Содействие развитию интереса к изучению иностранного языка.

 

Оснащение урока: учебник английского языка автор М. З. Биболетовой «Enjoy English» 7 класс, компьютер, проектор.

 

Plan

 

1. Organizational moment.

 

T: Hello boys and girls! I’m glad to see you! Take your seats.

 

What day is it today?

 

What is the date today?

 

Who is on duty today?

 

Who is absent today?

 

Let’s begin our lesson.

 

2. Warming up (Фонетическая разминка).

 

T: Are you ready?

 

1.BEGIN-BEGAN-BEGUN

 

 GO-WENT-GONE

 

 and DO-DID-DONE

 

2. SEE-SAW-SEEN

 

BE-WAS/WERE-BEEN

 

3. EAT-ATE-EATEN

 

WRITE-WROTE-WRITTEN

 

4. SPEAK-SPOKE-SPOKEN

 

BREAK-BROKE-BROKEN

 

5. TAKE-TOOK-TAKEN

 

SHAKE-SHOOK-SHAKEN

 

6. CHOOSE-CHOSE-CHOSEN

 

FREEZE-FROZE-FROZEN

 

7. FLY-FLEW-FLOWN

 

KNOW-KNEW-KNOWN

 

8. BLOW-BLEW-BLOWN

 

DRAW-DREW-DRAWN

 

9. GROW-GREW-GROWN

 

THROW-THREW-THROWN

 

10. HAVE-HAD-HAD

 

and SAY-SAID-SAID

 

11. MEET-MET-MET

 

and SIT-SAT-SAT

 

(Речевая разминка)

 

Answer the questions:

 

T: What the weather is in winter?

 

P1: The weather is snowy.

 

P2: The weather is frosty.

 

T: What the weather is in summer?

 

P1: The weather is hot.

 

P2: The weather is sunny.

 

T: What the weather is in autumn?

 

P1: The weather is rainy.

 

P2,3: The weather is cloudy.

 

T: What the weather is in spring?

 

P1: The weather is windy.

 

P2: The weather is foggy.

 

3. Checking the home task.

 

4. Introducing new grammar.

 

 

Видеоурок английского языка от сайта http://englsecrets.ru

 

T: The theme of our lesson is PAST CONTNUOUS TENSE.

 

Revision of verb to be (WAS/WERE).

 

I was

 

You were

 

He was

 

She was

 

It was

 

They were

 

We were

 

T: What were you doing at five o’clock yesterday?

 

Учитель задает вопрос на русском языке. Что ты делал вчера в 5 часов вчера?

 

Приблизительные ответы учащихся: 

 

P1: Я играл в компьютерные игры.

 

Р2: Я читал.

 

Р3: Я делал домашнюю работу, и т. д.

 

T: Then listen what I was doing yesterday.

 

I was playing computer games.

 

I was reading a book.

 

I was watching TV.

 

I was listening music.

 

I was cooking.

 

Say what auxiliary verb and ending I was using.

 

P: The verb was and ending -ing. 

 

T: Let’s read and translate the sentences.

 

They were playing tennis at 10 o’clock.

 

My cat was sleeping yesterday at 6 o'clock.

 

She was eating yesterday at 2 o’clock.

 

Учащиеся переводят и анализируют предложения.

 

T: Tell me about forming of Past Continuous tense.

 

P: We form Past Continuous with the help of verb to be (was/were) and ending -ing.

 

T: Very good. And now let’s see when we use the Past Continuous Tense.

 

T: Open your books and read more sentences (read and translate the sentences).

 

T: Tell me when we use the past continuous tense.

 

P: We use the past continuous tense when we talk about an action that had already started and was still continuing at a particular time.

 

T: Lets check. That’s right.

 

Мы используем Past Continuous, чтобы сказать, что действие началось или продолжалось в какой-то момент в прошлом.

 

PRACTISE YOUR GRAMMAR

 

T: Make Past Continuous from the following verbs.

 

  • I (do)  - I was doing
  • He (play) - He was playing
  • We (read) - We were reading
  • She (work) - She was working
  • They (watch) - They were watching
  • You (go) - You were going

 

WRITING

 

T: Choose the correct form of the verb. 

 

Учащимся с пониженной учебной мотивацией предлагается выполнит задание А, остальные учащиеся выполняют задание В

 

  1. Group A: Put the verbs in the correct form of Past Continuous.
  2. Group B: Choose the correct verb and write sentences in Past Continuous Tense.

 

Взаимопроверка выполнения задания.

 

RELAX

 

T: And now let’s relax. (Presentation of the Past Continuous).

 

SPEAKING

 

T: Working in pairs interview your friend what was he/she doing at 5 (6) o’clock yesterday?

 

  • …4 o’clock yesterday
  • …5 o’clock yesterday
  • …6 o’clock yesterday
  • …8 o'clock yesterday

 

5. Giving home task: Make sentences in Past Continuous (personal cards).

 

Об авторе: Мурзагалиева Жанна Хадимгалиевна, учитель английского языка МБОУ СШ №11 им.Скрипки О.В.

 

Для цитирования (ГОСТ): Мурзагалиева, Ж. Х. ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ПО ТЕМЕ «PAST CONTINUOUS TENSE» // Живой журнал Методичка (НМП "Методичка.орг"). URL: http://www.metodichka.org/news/270416/2016-04-27-510 (дата обращения: ).

 

Категория: Лучшие статьи проекта | Просмотров: 8963 | Добавил: админ | Теги: Лучшие статьи проекта | Рейтинг: 5.0/1

Живой журнал Методичка рекомендует:

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Мы в соцсетях!